11 Dažāda Veida Tīmekļa Saites

No Comments

Neatkarīgi no tā, vai esat tīmekļa izstrādes iesācējs vai esat pieredzējis, var būt noderīgi zināt vai atgādināt sev par dažādiem veidojamo vietņu veidiem.

Ja vēlaties uzsākt uzņēmējdarbību vai apgūt tīmekļa izstrādi, ir noderīgi zināt, kas ir iespējams, ja vēlaties izveidot izveidoto vietni.

Ja esat pieredzējis, apsverot nākamo veidojamo vietņu veidu, varat izvēlēties, kādus projektus vēlaties pieņemt, kāda veida aģentūrā vēlaties strādāt vai kāda veida klientu vēlaties apkalpot savā biznesā.

Piemēri var kalpot par iedvesmu arī jūsu darbā. Jūs varat sākt izdomāt, kādas vietnes vēlaties izveidot, kāda veida vietni vislabāk veidot un kā uzlabot pašreizējās dizaina tendences.

Tātad, šeit ir dažādi veidojamo vietņu veidi, kā tās darbojas un kā jūs varat izveidot vienu ar piemēru katram vietnes veidam.

Veidojamo vietņu veidi:

Tālāk uzskaitītie vietņu veidi ir apvienoti ar vietņu piemēriem.

Lai gan tas nebūt nav pilnīgs saraksts, tas ir lielisks sākumpunkts ar dažiem resursiem, kas palīdzēs jums sākt plānot savu nākamo projektu.

Lai gan katra veida vietni varētu veidot, izmantojot daudz dažādus rīkus un programmas, tie visi ir lieliski piemēri, atbildot uz jautājumu “Kādas ir vietnes, kuras es varu izveidot?”

Katram veidojamo vietņu veidam būs uzskaitīti resursi un rīki, kas tika izmantoti šāda veida vietņu izveidošanai. Bet, ja resurss ir iekļauts sarakstā, tas netiks atkārtots, ja to izmantos kāda cita vietne sarakstā.

Tāpēc, ja esat nolēmis sākt veidot savu vietni, nekautrējieties sajaukt uzskaitītos resursus.

1 – Neliela uzņēmuma tīmekļa vietne (Joe Coffee Company)

Aptuveni pēdējo divdesmit gadu laikā veikaliem ar fiziskui atrašanās vietu ir izšķiroša nozīme tīmekļa vietnes esamībai. Laika gaitā tas kļūst arvien aktuālāk un tagad jums ir jābūt arī plašsaziņas tīklu lapai (Facebook, LinkedIn).

Tas ir kļuvis kritisks, jo internets ir kļuvis par nepieciešamību mūsu dzīvē, nevis par jaunumu, kāds tas kādreiz bija pirms gadu desmitiem.

Mēs ne tikai skatāmies jautrus videoklipus, bet arī apmaksājam rēķinus, sazināmies, organizējam savu dzīvi, darbu un iepirkamies par lielāko daļu lietu, sākot no pārtikas precēm un mēbelēm, beidzot ar apģērbu, elektroniku un visu citu starplaikos.

Tāpēc uzņēmumiem ir jābūt vietnei, kas ir lietotājam draudzīga un jāspēj ātri sniegt visu klientam nepieciešamo informāciju.

Šī informācija ietver darba laiku, kontaktinformāciju, atrašanās vietas informāciju ar karti un citu būtisku informāciju. Tas var ietvert pat iespēju rezervēt pakalpojumus vai veikt pasūtījumus tiešsaistē.

Šāda veida vietnēm, kas tiek izmantotas šajā konkrētajā piemērā, varat arī instalēt un izmantot šādus resursus, ja jums ir WordPress vietne:

2 – Portfolio Saites (Studio Signorella)

Kādas ir vietnes, kuras veidot, ja vēlaties parādīt savu darbu? Tas ir portfeļa tipa vietne kur foto galerijā parāda jūsu projektus vai mākslas attēlus.

Attēli nav jāsakārto režģī, bet tie bieži ir, kā tas ir tendencē. Kad lietotājs noklikšķina uz attēla, viņš to redz ne tikai sīkāk, bet arī ar vairākiem aspektiem, kas saistīti ar jūsu darbu konkrētajā projektā.

Portfeļa vietne ir ideāla vietne, kuru izveidot, ja vēlaties potenciālos darba devējus vai klientus novirzīt uz sava darba piemēriem, lai jūs varētu ātri pieņemt darbā.

Bieži tiek iekļauta arī “kontakti” vai “nolīgt mani” lapa, tāpēc ir vienkāršs veids, kā sazināties ar jums par iespējamo darbu.

Šeit ir resursi, ko izmanto šis piemērs, kā arī tas, kas jums var būt nepieciešams šāda veida vietnes izveidošanai:

3 – Bezpeļņas organizācijas lapa (Jane Goodall Institute)

Bezpeļņas vietņu mērķis ir sniegt gan informāciju par labdarību, gan veidu, kā cilvēki var ziedot. Kaut arī jūs varētu vienkārši norādīt tālruņa numuru, lai cilvēki varētu zvanīt, tas ir diezgan vecmodīgi.

Mūsdienās jūs varat izveidot bezpeļņas vietni labdarības organizācijai, kas pieņem ziedojumus tieši viņu vietnē.

Ja esat brīvmākslinieks un meklējat izveidojamā vietnes veidu, lieliska iespēja ir bezpeļņas vietnes veids. Labdarības organizācijas bieži meklē palīdzību tīmekļa vietnes izveidē, jo tām parasti ir noteikts budžets un viņi nevar atļauties algot lielu aģentūru.

Labam bezpeļņas veida vietnei ir nevainojama pārdošanas kopija. Tam patiešām vajadzētu vilināt lietotājus ziedot. Arī procesam jābūt vienkāršam.

Iepriekš minētajā piemērā ir iepirkumu grozs un norēķinu sistēma, lai pieņemtu ziedojumus tiešsaistē, kā arī tālāk norādītie rīki, kurus varat izmantot arī šāda veida vietņu izveidošanai:

4 – Emuāra Vietnes (Matt Mullenweg)

Vārds “emuārs” ir īss “tīmekļa žurnāla” veids. Tas ir digitāls žurnāls. Tā sākās kā tendence privātpersonām, taču tā pieauga, kad uzņēmumi sāka tās izmantot, lai atjauninātu klientus, kā arī piedāvātu vērtīgu un informatīvu saturu.

Šāda veida vietnes var vienkārši piedāvāt lasāmvielu. Bet viņi var arī pārdot produktus, piemēram, emuāra autora sarakstītu grāmatu vai reklāmas vietu.

Atšķirība starp emuāru un parasto vietni ir tā, ka emuārs ir vietne, kuru izveidot, ja vēlaties publicēt tikai emuāra rakstus. Tipiskajai vietnei ir citas funkcijas un komponenti, piemēram, cita veida vietnes šajā sarakstā.

Tie ir izveidojamie vietņu veidi, ja vēlaties ātri kopīgot dzīves un draugu dzīves atjauninājumus.

Vai arī jūs varētu izveidot emuāru, kurā aprakstīts jūsu konkrētais ceļojums. Daudzi cilvēki to dara, lai iegūtu lielu sekotāju skaitu. Tad viņi var pārdot reklāmas laukumus un nopelnīt naudu, darot kaut ko tādu, kas viņiem patīk vai jau gatavojas darīt.

Emuāra iestatīšana ir diezgan vienkārša. Tas attiecas uz iepriekš minēto piemēru un izmantotajiem resursiem:

5 – Pesonīgās Mājas lapas (Jane Fonda)

Kādas ir sabiedrisko darbinieku un ietekmētāju vietnes? Tās ir personīgās vietnes, kas vietnes vārda brīnumu un galveno vietu liek.

Tas ir sava veida vietne, kas jāizveido, ja vēlaties personu iezīmēt kā zīmolu. Personīgās vietnes raksturīgā iezīme ir nosaukums, kas ir tā vietne.

Izņemot to, nav konvenciju par to, ko šāda veida vietnes var ietvert. Vispārīgi runājot, tēma, kas tiek aplūkota, ir tēma, kas ir patiesi izteikta personības toni, stilu un viedokli.

Personīgā vietne, kā arī nosaukums saka, ir personiska. Tātad, jūs varat izvēlēties publicēt tikai emuāra ziņas vai paplašināt un pārdot preces, izveidot kopienu un daudz ko citu.

Džeinas Fondas personīgajā vietnē ir instalēti šādi resursi un rīki, kas jums var noderēt, ja nolemjat, ka šī ir viena no vietnēm, ko veidot jūsu nākamajam projektam:

6 – eKomercijas saites (Ripley’s Believe It or Not!)

Izmantojot e-komercijas veikalu, jūs varat tiešsaistē pārdot produktus un pakalpojumus. Šāda veida vietnēs ir komponenti, piemēram, produktu lapas ar pogām, kas vai nu tieši novirza uz norēķinu lapu, lai apstrādātu maksājumu, vai preces var ievietot virtuālajā iepirkumu grozā.

Preces tiek tur savāktas, līdz pircējs ir gatavs norēķināties un veikt pasūtījumu.

Tie ir vietņu veidi, kurus veidot, ja vēlaties nopelnīt naudu vai vēlaties sākt uzņēmējdarbību.

Tā uzstādīšanai pat nav jāmaksā daudz. Piemēram, lai nosauktu tikai dažus, varat izmantot rentablas vai bezmaksas platformas un programmatūru, piemēram, WordPress un WooCommerce, Squarespace vai Wix.

Ir pieejama daudz vairāk programmatūras ar augstākām cenām, taču jūs noteikti varat izveidot e-komercijas veikalu bez tiem. Vai arī varat tos pievienot vēlāk, kad jūsu bizness aug.

Šeit ir citi resursi un rīki, kas tiek izmantoti e-komercijas veikalā Ripley’s Ticiet vai nē, un jums var būt noderīgi, ja vēlaties izveidot šo vietņu veidu:

7 – Nišas Saites (Newlyn)

Šāda veida veidojamās vietnes ir par konkrētām tēmām. Piemēram, Newlyn vietne ir koncentrēta uz tipogrāfijas pakalpojumiem uzņēmumiem.

Vietnes niša ir ideāls izveidojamo vietņu veids, ja vēlaties, lai jūsu auditorija netiktu izmantota, vai arī jums ir mērķauditorija ar īpašu interesi.

Šiem nolūkiem izveidojot nišas vietni, varat iegūt vairāk sekotāju un klientu vai klientu, jo jūs varat strukturēt vietni, lai mērķētu uz noteiktu cilvēku grupu.

Tas ir pretstatā vietnes izveidei, kas piesaista plašu auditoriju, kas ir grūti, jo visi atšķiras. Tātad, tas var būt grūti uzrunāt ikvienu.

Tas, kā jūs veidojat šāda veida vietnes, ir atkarīgs no jums un kas darbosies jūsu nišā. Jūs varat izvēlēties kombinēt elementus no cita veida vietnēm.

Piemēram, jūs varētu padarīt savu nišas vietni arī par tiešsaistes veikalu vai arī par forumu vai wiki.

Šeit ir daži vietne Newlyn izmantotie resursi, kas jums var noderēt šāda veida vietņu izveidošanai:

8 – Žurnālu un Ziņu saites (The New Yorker)

Jūsu nākamajam projektam ir arī žurnāli vai vietņu jaunumi. Atšķirībā no emuāriem, viņi vairāk koncentrējas uz žurnālistiku, nevis personiskām interesēm.

Izmantojot šāda veida vietnes, jūs varētu izveidot jaunu ziņu izeju tiešsaistē, digitālu modi vai īpašu žurnālu, piemēram, dažādām nozarēm vai vaļaspriekiem.

Jūs varētu arī izveidot šāda veida vietnes ar premium līmeņa abonēšanas funkciju. Apmeklētāji varētu maksāt par reģistrēšanos, lai lasītu vairāk nekā tikai dažus rakstus dienā, vai par iespēju izlasīt vairāk nekā dažas katra raksta rindkopas.

Šāda veida vietnēm, kuras paredzēts veidot, parasti ir arī tīra, minimāla struktūra un izkārtojums, lai lapu elementi varētu pareizi izcelt publicētos rakstus. Tādējādi tādi elementi kā fons nepārspēj saturu, lai palielinātu lietotāju piesaisti.

Šeit ir daži resursi un rīki, kurus izmanto iepriekšējais piemērs The New Yorker. Varat instalēt un izmantot šāda veida vietnēm, lai izveidotu:

9 – Foruma Saites (WordPress.org Support Forum)

Vietņu forumu veidi nodrošina organizētu veidu, kā publicēt publiskas tēmu diskusijas. Lietotāji var reģistrēties, lai viņi varētu sākt diskusijas un piedalīties tajās, un, iespējams, pat apskatīt citas tēmas.

Jūs varētu izveidot vietnes foruma veidu, lai apspriestu jebko, sākot no vaļaspriekiem, padomiem un populārās kultūras, beidzot ar akadēmiskām tēmām un visu citu.

Jūs pat varat izveidot tādu forumu kā iepriekš minētajā piemērā, lai lietotājiem piedāvātu veidu, kā palīdzēt viens otram risināt tehniskas problēmas ar viņu vietnēm.

Daudzi uzņēmumi izmanto forumu šādā veidā, lai piedāvātu klientiem pašapkalpošanās atbalstu. Tādā veidā lietotājiem nav tik bieži jāsazinās ar klientu apkalpošanas dienestu, kas samazina atbalsta izmaksas, kā arī kopējo atbalsta biļešu summu.

Forumi ir lieliski piemēroti vietņu veidam, lai izveidotu jūsu nākamo projektu, ja jums ir nepieciešams vienkāršs un organizēts veids, kā ļaut lietotājiem iesaistīties atklātās diskusijās publiski. Lai gan jūs varat izvēlēties izveidot forumu, kurā jums jāpierakstās, lai skatītu diskusijas.

Šeit ir resursi, kurus izmanto WordPress.org atbalsta forums un kurus varat izmantot sava foruma izveidošanai, ja izmantojat arī WordPress.

10 – Wiki Saites (Fandom)

Wiki vietnes ir digitālas enciklopēdijas, kurās informācija tiek iesniegta un publicēta lietotājiem.

Vietnes, piemēram, Wikipedia, ir wiki, kuru mērķis ir radīt brīvi pieejamas zināšanas par ļoti dažādām tēmām. No otras puses, daži viki, piemēram, iepriekš minētais piemērs, Fandom, ir vērsti uz īpašām interesēm, piemēram, populāro kultūru.

Nav svarīgi, kāda ir wiki tēma. Daudzi uzņēmumi to izmanto arī līdzīgi kā forumos. Viņi izmanto wiki, lai publicētu noderīgu dokumentāciju, kas atbild uz izplatītajiem atbalsta jautājumiem.

Tas palīdz samazināt klientu atbalsta pakalpojumu izmaksas, kā arī lietotāju iesniegto atbalsta biļešu kopējo skaitu.

Bet jums nav jābūt biznesam, lai wiki būtu redzams to vietņu veidu sarakstā, kuras nākotnē veidosiet. Varat tādu izveidot, ja esat sabiedrisks darbinieks vai ietekmētājs, un vēlaties, piemēram, iesaistīt savus fanus.

Šeit ir Fandom izmantotie resursi, kurus varat izmantot arī tad, ja wiki ir vietnes veids, kuru varat izveidot saviem mērķiem:

11 – Dalības Saites (Skillcrush)

Dalības vietne ir vēl viens no vietņu veidiem, lai izveidotu iespējamo gaidāmo projektu. Izmantojot dalības vietni, atlasītais saturs ir aizsargāts ar paroli. Lai skatītu privātu saturu, lietotājiem ir jāreģistrējas.

Dalības vietnes var piedāvāt bezmaksas reģistrācijas un augstākās klases reģistrācijas vai abas. Ir arī daudzas citas iespējamās iespējas.

Piemēram, jūs varat piedāvāt bezgalīgu vai ierobežotu piekļuvi privātajam saturam pēc viena maksājuma, vai arī varat piedāvāt atkārtotus abonementus, kas tiek automātiski atjaunoti.

Izmantojot pēdējo, jūs pat varat iestatīt abonementus, kas tiek atjaunoti jebkurā biežumā, piemēram, dienā, nedēļā, mēnesī vai gadā.

Jūs pat varat izveidot dalības vietni, kur saturs nav pieejams uzreiz, bet tiek izlaists izvēlētos intervālos. Tas ir pazīstams kā vietņu un dalības vietņu pilienveida saturs.

Šie rīki un resursi, kas izmantoti iepriekš minētajā piemērā, var būt noderīgi, ja nolemjat izveidot šāda veida vietni:

Kopsavilkums

Ir daudz iespēju, kad runa ir par veidojamo vietņu veidiem. Mēs ceram, ka šis raksts bija noderīgs un sniedza jums iedvesmu, kā izveidot sev šāda veida vietnes. Raksts ir tūlkots no angļu uz latviešu valodu no WebsiteSetup.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

More from our blog

See all posts

Leave a Comment